Jak działa guerrilla marketing

W dwudziestym pierwszym wieku możemy zaobserwować silną – i stale wzrastającą – konkurencję właściwie w każdym segmencie rynku. Nie ma zatem nic zaskakującego w tym, że poszczególne przedsiębiorstwa starają się na różne sposoby dotrzeć do klienta. Stosują oni nie tylko takie „tradycyjne” metody promocji, jak na przykład ulotki czy marketing bezpośredni, ale także inne, nietypowe rozwiązania. Do tych ostatnich zalicza się między innymi guerilla marketing. Na czym polega istota tego podejścia?

Czym jest guerilla marketing?

Guerilla marketing to taki sposób działania firm, w ramach którego starają się one dotrzeć do swoich odbiorców z użyciem niestandardowych działań. Celem tej metody jest osiągnięcie – za pomocą minimalnego nakładu – maksymalnego rozgłosu. Jest to często jedyna droga pozwalająca niewielkim firmom rywalizować z korporacjami.

Guerilla marketing – przykładowe sposoby działania

W istotę marketingu partyzanckiego wpisuje się wiele metod działania. Szczególnie popularne w ostatnich latach są narzędzia online, w tym na przykład:

  • marketing szeptany (Word of Mouth), czyli umieszczanie na forach internetowych pozytywnych, zachęcających informacji dotyczących danego przedsiębiorstwa lub oferowanych przez nią produktów/usług;
  • tworzenie krótkich reklam w formie zwiastunów. Ich tajemniczy charakter ma na celu zainspirowanie odbiorców.

Marketing partyzancki – o czym należy pamiętać?

Oczywiście, jeszcze przed podjęciem działań promocyjnych określanych jako tzw. marketing partyzancki należy pamiętać, że taka strategia działania – choć ciesząca się uznaniem z uwagi wysoką skuteczność – nie zawsze się sprawdzi.

Guerilla marketing to działanie, którego najważniejsza zaleta, tzn. niekonwencjonalny charakter, stanowi jednocześnie pewną słabość. Marketingu partyzanckiego raczej nie docenią klienci konserwatywni, którzy są przywiązani do standardowych środków promocji. Do tej grupy odbiorców należą na przykład osoby starsze.

Profesjonalny guerilla marketing – co jest niezbędne?

Choć marketing partyzancki może wydawać się prosty we wdrożeniu, to w rzeczywistości sprawne działanie według tej metodyki wymaga profesjonalnego wsparcia. Specjalistyczne usługi w tym zakresie świadczy między innymi Freshmail.pl. Jest to przedsiębiorstwo, które zajmuje się organizowaniem kampanii mailingowych oraz newsletterów.

W efekcie, dzięki pomocy świadczonej przez specjalistów ds. marketingu internetowego z firmy Freshmail możliwe jest prowadzenie marketingu partyzanckiego na miarę dwudziestego pierwszego wieku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here